Het idee voor House of Care ontstond vanuit mijn eigen ervaring na de geboorte van mijn dochter in 2004. Na de bevalling kreeg ik last van complicaties, omdat ik te snel weer van alles moest doen. Ik kreeg wel hulp van mijn moeder en vriendinnen, maar ik stond er verder alleen voor. Al met al duurde het lang voor ik hersteld was en ik kon genieten van het moederschap.

In die tijd was ik eigenaar van een organisatieadviesbureau. Ik begeleidde vanaf 1992 complexe veranderingsprocessen binnen talrijke organisaties, waarbij – naast de proceskant – mijn focus vooral bij de mens binnen de organisatie lag. Omdat ik ervaring in de thuiszorgbranche had en kennis van de wet- en regelgeving op dit gebied (ik had namelijk een thuiszorgorganisatie als opdrachtgever), ontstond het idee om een full service concept te ontwikkelen voor pas bevallen vrouwen. Toen ik dit aan andere moeders voorlegde, bleek ik niet de enige te zijn die meer hulp nodig had rond zwangerschap en bevalling.

Het idee om particuliere kraamzorg te gaan aanbieden heb ik daarom vrij snel na mijn eigen zwangerschapsverlof omgezet in actie. Van organisatieadviseur naar eigenaar van een kraamzorgbureau was een grote ommezwaai, maar ik merkte direct dat ik met House of Care daadwerkelijk verschil kon maken in een periode die misschien wel de belangrijkste is in het leven van (jonge) ouders. Dat gaf me zoveel voldoening, dat ik uiteindelijk helemaal gestopt ben met mijn organisatieadviesbureau.

Na de start van House of Care in 2005, bleek als snel dat er ook behoefte bestond aan reguliere kraamzorg met dezelfde ‘particuliere’ House of Care visie en aanpak. Vooral verloskundigen zagen het verschil en werden ware ambassadeurs.

In 2007 schreef ik De Baby Bijsluiter, waarvan in de afgelopen jaren duizenden exemplaren verkocht zijn. Met dit boek wilde ik het leven van pas bevallen moeders, dat namelijk vaak helemaal geen roze wolk is, makkelijker maken. Door ze tips en vertrouwen te geven.

Inmiddels verlenen we met House of Care meer reguliere dan particuliere kraamzorg en nog steeds met hetzelfde enthousiasme en visie. Ons motto is ‘We Care’ en ik merk dagelijks hoe dit in ons DNA verweven zit. Niet alleen bij mij, ook bij de kraamverzorgenden en de onmisbare collega’s achter de schermen, op kantoor. Hoe fijn dat we hiermee ook de juiste nieuwe mensen aantrekken.

In de zomer van 2019 merkte ik dat ik stiekem toch het coachings- en advieswerk mis, en daarom ben ik gestart met de coaching van moeders die na hun zwangerschapsverlof weer op een soepele manier aan het werk willen gaan. Ik heb op dit gebied onderzoek gedaan en kan dus veel waarde geven. Veel van hen zijn tevens ondernemer en omdat ik inmiddels bijna 30 jaar ervaring heb als ondernemer en daarnaast in veel bedrijven heb mogen meekijken, maak ik ook graag de combi met business coaching.

Ik ben ‘a girl on a mission’, namelijk een liefdevolle en veilige start voor baby’s. Dit kan op zoveel manieren! Hoe mooi is dat om daaraan te mogen bijdragen?